Praktická aplikácia zákona o sťažnostiach vo verejnej správe v roku 2024

Ing. Rudolf Mozolík

Máte na starosti riešenie sťažností vo verejnej správe a chcete mať istotu, že postupujete správne podľa zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach? V našom online školení s Ing. Rudolfom Mozolíkom z Úradu vlády SR sa dozviete, ako rozlišovať typy sťažností, viesť ich evidenciu, dodržať lehoty a prešetriť každý prípad podľa stanovených pravidiel. Naučíte sa tiež chrániť identitu sťažovateľov, správne sprístupňovať dokumenty a predchádzať chybám, ako je nedodržanie stanovených lehôt, chýbajúca dokumentácia a podobne. Online školenie je určené predovšetkým pre zamestnancov verejnej správy, ktorí sťažnosti vybavujú. Prínos však môže mať rovnako aj pre sťažovateľov.

Program

1. Úvod do problematiky školenia:

  • Charakter a určenie zákona o sťažnostiach

2. Výklad ustanovení § 1 až § 8 zákona o sťažnostiach:

  • Základné pojmy. Orgány verejnej správy
  • Pozitívne a negatívne vymedzenie sťažností
  • Podávanie sťažností
  • Odkladanie sťažností 
  • Sprístupňovanie dokumentácie z procesu vybavovania sťažností a utajenie totožnosti sťažovateľa

3. Výklad ustanovení § 9 až § 17 zákona o sťažnostiach:

  • Prijímanie sťažností a ich evidencia
  • Úprava príslušnosti na vybavenie sťažnosti
  • Lehoty na vybavenie sťažnosti a ich počítanie
  • Povinnosti súvisiace s oboznamovaním s obsahom sťažnosti
  • Vyžadovanie spolupráce od sťažovateľa, vyžadovanie súčinnosti od orgánov verejnej správy a iných subjektov

4. Výklad ustanovení § 18 až § 28 zákona o sťažnostiach:

  • Prešetrovanie sťažnosti a dokumentácia súvisiaca s týmto šetrením
  • Špecifické druhy sťažností (opakovaná sťažnosť, sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti)
  • Kontrola vybavovania sťažnosti, poriadková pokuta, spoločné a prechodné ustanovenia zákona o sťažnostiach
  • Zákonná povinnosť tvorby vnútornej smernice

5. Záver:

  • Zhrnutie témy online školenia a význam znalosti ustanovení zákona o sťažnostiach pre prax

6. Priestor na vaše otázky

 

Cieľom online školenia je:

  • Oboznámiť účastníkov s najdôležitejšími ustanoveniami zákona č. 9/2010 Z. z. o sťažnostiach v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o sťažnostiach“) v platnom znení s dôrazom na poskytovanie príkladov z praktickej aplikácie jednotlivých ustanovení tohto zákona.
  • Poskytnúť účastníkom aktuálne a relevantné informácie súvisiace s posudzovaním charakteru sťažnosti a s celým procesom jej vybavovania, ktoré sú využiteľné tak pre sťažovateľa samotného, ale predovšetkým pre zamestnancov orgánov verejnej správy, ktorí sťažnosti podľa tohto zákona prijímajú, prešetrujú a vybavujú.

 

Cieľová skupina: 

  • Zamestnanci verejnej správy, ktorí sťažnosti vybavujú
  • Sťažovatelia

 

Poznámka: 

V priebehu 2., 3. a 4. časti online školenia účastníkov oboznámime s najčastejšími nedostatkami, ku ktorým dochádza pri praktickej aplikácii zákona o sťažnostiach.

Ďalšie informácie

Nefunguje vám online školenie? Pozrite si návod na jeho spustenie.

Profil lektora
Ing. Rudolf Mozolík

Riaditeľ odboru petícií, sťažností a ostatných podaní sekcie kontroly, Úrad vlády SR

Ing. Rudolf Mozolík je skúsený odborník, ktorý v oblasti prešetrovania sťažností a petícií pracuje už od roku 2000. V súčasnosti pôsobí ako riaditeľ odboru petícií, sťažností a ostatných podaní na Úrade vlády SR.

Potrebujete poradiť alebo pomôcť pri nákupe?
Sme tu pre vás každý pracovný deň od 8:00 do 16:30+421 41 7053 888

Online školenie je obsahom Ročného predplatného:

V
Verejná správa
Ročné predplatné
icons/24/red/check copy200+ online školení počas celého rokaicons/24/red/check copyOdborné poradenstvo s lektorom formou chatuicons/24/red/check copyArchív všetkých videozáznamovicons/24/red/check copyŠkoliace materiály na stiahnutieicons/24/red/check copy10% zľava na konferencie a prezenčné školenia
468 € s DPH / rok
Bonusy:
icons/24/red/check copyPoraďte sa s lektorom formou chatu
icons/24/red/check copyVideozáznam na 30 dní
icons/24/red/check copyŠkoliace materiály na stiahnutie