Získajte prehľad vo vašich dokumentoch a naučte sa s nimi efektívne pracovať počas celého ich životného cyklu. Na tomto prezenčnom školení vás odborník Mgr. Daniel Kurucár zo Štátneho archívu v Bratislave prevedie aktuálnymi predpismi a povinnosťami pôvodcov registratúry. Naučíte sa vytvoriť registratúrny poriadok a plán, evidovať dokumenty, označovať spisy, určovať lehoty uloženia, správne vyraďovať a skartovať dokumenty, ako aj zvládnuť výzvy digitalizácie a elektronickej správy registratúry. Na stole u zákonodarcov sú aktuálne legislatívne zmeny, ktoré by mali nadobudnúť účinnosť ešte v roku 2025. Ak budú schválené, podrobne si ich na školení rozoberieme a vysvetlíme ich dosah na prax.
Školenie je určené subjektom verejnej správy a podnikateľskej sféry, konkrétne správcom registratúry a archivárom, pracovníkom podateľne a sekretariátov, zamestnancom na úseku ľudských zdrojov, manažérom systémov riadenia podľa noriem radu ISO, interným audítorom manažérskych systémov riadenia kvality, zamestnancom hospodárskych správ, ako aj ďalším odborným zamestnancom.
Zamestnanec Štátneho archívu v Bratislave, pracuje na úseku predarchívnej starostlivosti. Ako lektor sa venuje legislatívnemu zabezpečeniu správy registratúry, správe registratúry (pojmom, úkonom a informačným systémom), hodnoteniu a vyraďovaniu spisov a činnostiam v registratúrnom stredisku, resp. v archíve. Zároveň prezentuje reálne okolnosti a praktické využitie správy registratúry s poukázaním na riešenia problémov, ktoré pri nej bežne vznikajú. Lektorsky pôsobí vo viacerých vzdelávacích inštitúciách a agentúrach.