Rok 2025 prináša dôležité novinky v správe registratúry. Komerčný aj verejný sektor zároveň čelí výzvam digitalizácie. Ako novela rieši prevod medzi listinnou a elektronickou podobou? Bude možné vyradiť pôvodný dokument (napr. papierový) bez vyraďovacieho konania? Na tomto online školení vám uznávaná odborníčka PhDr. Veronika Nováková, PhD., pomôže nastaviť registratúru v súlade s novými pravidlami, zvládnuť základné povinnosti aj požiadavky digitalizácie. Ukážeme si, ako správne zaraďovať spisy do vecných skupín, odovzdávať záznamy do archívov, vytvárať preberacie protokoly, vyraďovať záznamy, vypracovať registratúrny poriadok a plán, zvládnuť elektronickú správu registratúry a pracovať so systémom e-Government.
Nefunguje vám online školenie? Pozrite si návod na jeho spustenie.
Odborníčka na archívnictvo a správu záznamov
Lektorka s dlhoročnou praxou v oblasti archívnictva, správy záznamov a historických vied. Vyštudovala Filozofickú fakultu UK v Bratislave, kde neskôr získala aj titul PhD. Takmer 40 rokov pôsobila v Štátnom archíve v Šali, z toho 32 rokov ako riaditeľka. Vyučovala ako externá pedagogička na Trnavskej univerzite a pôsobila aj na Filozofickej fakulte UK v Bratislave. Svoje odborné vedomosti si rozšírila počas stáží vo Vatikánskom archíve v Ríme a v Paríži. Jej lektorská činnosť sa opiera o bohaté skúsenosti z praxe, teoretické poznatky a pedagogické zručnosti. Venuje sa archívnemu manažmentu, vývoju správy záznamov, regionálnym dejinám a aktuálnym otázkam správy dokumentácie v organizáciách.