Inventarizácia majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2021 z pohľadu kontrolóra

PhDr. Jozef Sýkora, MBA

S ohľadom na súčasný krízový stav sa na uvedenom webinári oboznámite s pravidlami aj samotnými postupmi pri inventarizácii majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2021. Lektor vám nielenže predstaví potrebu menovania členov komisií a následné zostavenie prehlásení k jej výkonu, ale poskytne vám najmä prehľad o povinnostiach vyplývajúcich zo zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve a opatrenia MF SR č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove. Ako účastník získate viacero vzorových príkladov do praxe, napr. vzory zápisov, súpisov, menovacích dekrétov či vzor príkazu na zostavenie inventarizácie. Bližšie sa oboznámite i s pravidlami a výkonom inventarizácie pokladničnej hotovosti a cenín. Lektor pôsobí ako kontrolór vo verejnej správe, a preto si účastníci navyše vypočujú aj praktické upozornenia a odporúčania k základnej finančnej kontrole.

 

Program

1.     Zákonnosť inventarizácie a jej postup

2.     Prehľad povinností pri jej zostavení

3.     Upozornenia z kontrolnej praxe verzus COVID-19

4.     Otázky účastníkov

5.     Individuálne konzultácie

6.     Diskusia a záver

 

Seminár dáva účastníkom odpovede i na otázky, a to:

1.     Čo všetko majú obsahovať inventúrne súpisy?

2.     Musí byť súčasťou inventarizácie aj základná finančná kontrola?

3.     Aké povinnosti majú členovia inventarizačnej komisie?

4.     Čo všetko požaduje zákon o účtovníctve pre zostavenie príkazu štatutára na realizovanie inventarizácie?

5.     Ako vykonať fyzické inventúry, ak pracujeme z domu?

6.     Ako podpísať výstupy na diaľku?

7.     Musí sa účtovať inventarizačný rozdiel?

8.     Kedy je možné tvoriť rezervu a kedy časové rozlíšenie?

9.     Musíme okrem inventúrnych súpisov zostaviť aj inventarizačný zápis z každého jedného súpisu?

10.  Postačí vykonať inventarizáciu pokladničnej hotovosti dvakrát za rok?

 

 

Ďalšie informácie

Nefunguje vám online školenie? Pozrite si návod na jeho spustenie.

 

Cieľová skupina: zamestnanci subjektov verejnej správy, štátnych fondov, obchodných spoločností verejnej správy, obcí, škôl a miest, ako aj zamestnanci zriadených organizácií (rozpočtové a príspevkové organizácie) a subjekty mimo sektora verejnej správy.

Profil lektora
PhDr. Jozef Sýkora MBA

Kontrolór v územnej samospráve a odborník na práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly

Pôsobí ako kontrolór v územnej samospráve od roku 2011 a interný kontrolór v niekoľkých štátnych organizáciách. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave práva v Prahe so zameraním na obchodné a finančné právo. Rigorózne doktorské skúšky vykonal v roku 2019. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Vydal publikáciu pre finančnú kontrolu a Príručku pre rozpočtovanie a účtovanie v samospráve, publikácie k finančnej kontrole a k zverejňovaniu povinných údajov. Lektor je autorom komentára k zákonu o finančnej kontrole a audite. Rovnako spísal publikáciu o interných smerniciach vo verejnej správe. V praxi lektor metodicky usmerňuje viaceré subjekty verejnej správy.  Dr. Jozef Sýkora prednáša v programe akreditovaného vzdelávania pre kontrolórov a  je garantom viacerých modulov na Ekonomickej univerzite v Bratislave. 

Potrebujete poradiť alebo pomôcť pri nákupe?
Sme tu pre vás každý pracovný deň od 8:00 do 16:30+421 41 7053 888

Online školenie je obsahom Ročného predplatného:

D
Dane a účtovníctvo
V
Verejná správa
Ročné predplatné
icons/24/red/check copy100+ online školení počas celého rokaicons/24/red/check copyOdborné poradenstvo s lektorom formou chatuicons/24/red/check copyArchív všetkých videozáznamovicons/24/red/check copyŠkoliace materiály na stiahnutieicons/24/red/check copy10% zľava na konferencie a prezenčné školenia
479,70 € s DPH / rok
Bonusy:
icons/24/red/check copyOdborné poradenstvo s lektorom počas priameho prenosu formou chatu
icons/24/red/check copyVideozáznam z webinára na 30 dní
icons/24/red/check copyBonus pre účastníkov: vzorové šablóny – inventúrny súpis a inventarizačný zápis, príkaz na inventarizáciu, menovania i prehlásenia hmotne zodpovedných osôb.