S ohľadom na súčasný krízový stav sa na uvedenom webinári oboznámite s pravidlami aj samotnými postupmi pri inventarizácii majetku, záväzkov a ich rozdielov za rok 2021. Lektor vám nielenže predstaví potrebu menovania členov komisií a následné zostavenie prehlásení k jej výkonu, ale poskytne vám najmä prehľad o povinnostiach vyplývajúcich zo zákona č. 431/2002 Z. z. o účtovníctve a opatrenia MF SR č. MF/16786/2007-31, ktorým sa ustanovujú podrobnosti o postupoch účtovania a rámcovej účtovej osnove. Ako účastník získate viacero vzorových príkladov do praxe, napr. vzory zápisov, súpisov, menovacích dekrétov či vzor príkazu na zostavenie inventarizácie. Bližšie sa oboznámite i s pravidlami a výkonom inventarizácie pokladničnej hotovosti a cenín. Lektor pôsobí ako kontrolór vo verejnej správe, a preto si účastníci navyše vypočujú aj praktické upozornenia a odporúčania k základnej finančnej kontrole.
1. Zákonnosť inventarizácie a jej postup
2. Prehľad povinností pri jej zostavení
3. Upozornenia z kontrolnej praxe verzus COVID-19
4. Otázky účastníkov
5. Individuálne konzultácie
6. Diskusia a záver
Seminár dáva účastníkom odpovede i na otázky, a to:
1. Čo všetko majú obsahovať inventúrne súpisy?
2. Musí byť súčasťou inventarizácie aj základná finančná kontrola?
3. Aké povinnosti majú členovia inventarizačnej komisie?
4. Čo všetko požaduje zákon o účtovníctve pre zostavenie príkazu štatutára na realizovanie inventarizácie?
5. Ako vykonať fyzické inventúry, ak pracujeme z domu?
6. Ako podpísať výstupy na diaľku?
7. Musí sa účtovať inventarizačný rozdiel?
8. Kedy je možné tvoriť rezervu a kedy časové rozlíšenie?
9. Musíme okrem inventúrnych súpisov zostaviť aj inventarizačný zápis z každého jedného súpisu?
10. Postačí vykonať inventarizáciu pokladničnej hotovosti dvakrát za rok?
Nefunguje vám online školenie? Pozrite si návod na jeho spustenie.
Cieľová skupina: zamestnanci subjektov verejnej správy, štátnych fondov, obchodných spoločností verejnej správy, obcí, škôl a miest, ako aj zamestnanci zriadených organizácií (rozpočtové a príspevkové organizácie) a subjekty mimo sektora verejnej správy.
Kontrolór v územnej samospráve a odborník na práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly
Pôsobí ako kontrolór v územnej samospráve od roku 2011 a interný kontrolór v niekoľkých štátnych organizáciách. Dlhodobo sa venuje problematike práva verejnej správy a oblasti finančnej kontroly. Študoval na univerzite v Českej republike a ukončil postgraduálne štúdium na Ústave práva v Prahe so zameraním na obchodné a finančné právo. Rigorózne doktorské skúšky vykonal v roku 2019. Publikuje príspevky v odborných periodikách a na on-line portáloch. Vydal publikáciu pre finančnú kontrolu a Príručku pre rozpočtovanie a účtovanie v samospráve, publikácie k finančnej kontrole a k zverejňovaniu povinných údajov. Lektor je autorom komentára k zákonu o finančnej kontrole a audite. Rovnako spísal publikáciu o interných smerniciach vo verejnej správe. V praxi lektor metodicky usmerňuje viaceré subjekty verejnej správy. Dr. Jozef Sýkora prednáša v programe akreditovaného vzdelávania pre kontrolórov a je garantom viacerých modulov na Ekonomickej univerzite v Bratislave.