Od 1. 1. 2023 dochádza k sprísneniu povinnosti odberateľa vrátiť štátu odpočítanú daň, ak dodávateľovi neuhradil faktúru. Čo sprísnenie podmienok z pohľadu odberateľa prináša? Sledujte 3-hodinový webinár s JUDr. Ing. Petrom Schmidtom. Pripravil pre vás sériu príkladov z praxe, vďaka ktorým si zaručene osvojíte všetky nevyhnutné zručnosti pre opravu základu dane pri nevymožiteľných pohľadávkach po 1. 1. 2023.
V hospodárskej praxi sa nezriedka stretávame so situáciou, kedy odberateľ za prijaté tovary alebo služby dodávateľovi nezaplatí. Pravidlá pre platenie DPH však od dodávateľa vyžadujú, aby DPH zo svojej dodávky štátu odviedol, a to aj napriek tomu, že odberateľ faktúru neuhradil.
Od 1.1.2021 pristúpila Slovenská republika na základe judikatúry Súdneho dvora EÚ k prijatiu právnej úpravy, ktorá po splnení určených podmienok umožňuje dodávateľovi po istom čase opraviť svoj základ dane, ak odberateľ za prijatý tovar alebo službu nezaplatil (tzv. nevymožiteľná pohľadávka). DPH, ktorú dodávateľ pri dodaní tovaru odviedol štátu, bude môcť získať od štátu späť. S možnosťou dodávateľa požiadať o opravu základu dane na jednej strane korešponduje povinnosť odberateľa vrátiť štátu odpočítanú DPH.
Od 1. 1. 2023 dochádza k sprísneniu povinnosti odberateľa vrátiť štátu odpočítanú daň, ak dodávateľovi neuhradil faktúru. Viac informácií o právach a povinnostiach dodávateľa aj odberateľa pri nevymožiteľných pohľadávkach z pohľadu DPH, vrátane vysvetlenia, čo sa v tejto oblasti mení od 1.1.2023, sa dozviete na webinári.
Ako prebieha webinár a technické podmienky pre sledovanie nájdete TU.
Je daňovým poradcom, pričom daňovému poradenstvu sa venuje od roku 2007. Špecializuje sa predovšetkým na oblasť DPH a problematiku daňových kontrol.
